english
Son Yorumlar
Öne Çıkan Yayınlar
Tarihin Derin Kazısı Olarak Sanat ve Duyarlılığın Kesişen Ufku
Yazar: Erkut Sezgin
Çeviri:
Yayın: Cem Yayınevi
Estetik - Modernizmin Tasfiyesi
Yazar: Ali Artun
Çeviri:
Yayın: İletişim Yayınevi
Yazar: Mehmet Yılmaz
Çeviri:
Yayın: Ütopya Yayınevi
19.12.2011
Resim
"Neş'e Erdok için bulunduğu çevreyi doludizgin yaşamanın bedeli sürekli gözleyip tetikte olmaktır; ancak burada söz konusu olan gözlemenin önkoşulu, "şimdi ve burada"nın sürekli ertelenmesidir hiç kuşkusuz. Erdok için yaratmak - bu, resim yaparak varolmaktır özünde - kasten geciktirilm  >>
19.12.2011
Resim
“… Neş’e Erdok, herkesin içinde tek başına kalmış bir izleyicidir; hıncahınç dolu salonda herkes sahneye bakarken, o da yanındakileri izler hep – ötekinin seyri, her türlü özentiden uzak vita contemplativa için vesileye dönüşmüştür burada. Ancak, her an içgörüye teslim olma  >>
19.12.2011
Nâzım Hikmet'in resim sanatına olan eğilimi, sanılanın ya da bilinenin aksine, uzun yıllar yattığı Çankırı ve Bursa hapishanelerinde kendine yarattığı bir meşgaleden değil, bir sanat dalına duyduğu yakınlıktan ve annesi Celile Hanım'ın da ressam olması nedeniyle, bir tür soyaçekimden kaynaklanıyor olmalıydı. İstanbul Tevkifhanesinde ve Ankara  >>
19.12.2011
Mimari
Şiir ve mimari onun yaratıcılığının farklı alanlardaki görünümleri Nail Çakırhan içindeki şiiri gençlik yıllarında şair olarak, olgunluk döneminde ve ileri yaşlarda mimar olarak ortaya koyan ve hala üretmekte olan bir yaratıcı. Çok yönlü bir mücadele insanı. 1930'da Nazım Hikmet'le birlikte y  >>
19.12.2011
Resim
Retrospektif sergiler, telaffuzda güçlük çıkarırlar belki ama önemlidirler. Çok önemli. 39 yılı ardında bırakmış Akademili bir ressam için özellikle... Bu ressamın retrospektifi dolayısıyla aynadaki yansımasında neler gördüğüne gelince... 12 çocuklu Nuriye Hanım’ın oğlu, Trabzonlu bir ressam ola  >>
19.12.2011
Resim
Selvin’ de resimlerini sergileyen Mustafa Günen’i , birkaç yıl önce bana tanıtan Nevzat Boztaş, dostum oldu. Evinde gördüğüm resimleri, gerçekte bir “otodidakt” olan bu ressam hakkında şaşırtıcı kanılar edinmeme yol açmıştı. Günen’ in çoğu büyük boyutlu denizli peyzajları, eğiti  >>
19.12.2011
Resim
Plastik sanatlar tarihimizi incelediğimizde ve günlük yaşantımızda şu veya bu sebeple tahsil hayatına devam edememiş, ama gönüllerini resme kaptırmış birçok sanatçı ile karşılaşmaktayız. Bu insanların büyük bir bölümü ekonomik ve sosyal sıkıntılar, ailevi baskılar nedeniyle içlerindeki bitmez tükenmez res  >>
19.12.2011
Resim
Var oluşa, yaşam biçimine, geleneksel kabul, kavram ve algılamalara kendi düşünce yeteneği ile geliştirdiği perspektiften bakarak yorumlama veya itiraz etme ruhsatıdır. Bu ruhsat ancak eseri seyredilen sanatçı için sanatseverler anlamasalar dahi bu ne yapmış demek yerine, mutlaka bir bildiği vardır, yorumu ve saygısını sağlayarak elde edilir. R  >>
29.10.2002
1938 yılı Ağustos'unda Trabzon-Çaykara ilçesi Kabataş Köyü'nde, ailesinin dördüncü çocuğu olarak dünyaya gelen Mustafa Ayaz'ın çocukluğu, II. Dünya Savaşı'nın getirdiği ekonomik bunalımlar içerisinde geçer. Savaş yıllarının yoklukları içerisindeki bakımsızlık ve hastalıklarla  >>
19.12.2011
Resim
Dört bin sayfayı bulan Binbir Gece Masalları'nın bir sayfasında. "Güzellik unu aşkla arayana görünür" sözüyle karşılaşınca. Mustafa Ayaz'ın resim dünyasına biraz daha yaklaştığımı anladım. Resim, bir varlığı yakından tanımlamadır. Kişinin, ancak yakından tanımladığını daha çok sevdiği de bir gerçektir. Y  >>
19.12.2011
Resim
1974 yılında, Yenimahalle-Şentepe’de gecekondumu yaptığım zaman dünyalar benim olmuştu. Artık hem ailemin hem de resimlerimin bir yuvası vardı. Çevrenin sanatsal bir mekana dönüşmesi için de bahçe duvarına bir kabartma tasarlamıştım. Böylece benim gecekondum sıradan olmaktan öte Mustafa Ayaz’ın sanat evi olarak yaşaya  >>
26.03.1999
Resim
"Derin olan herşey maske sever; en derin şeylerse imge ve meselden nefret eder." Friedrich Nietzsche   Bu metin, neredeyse iki yıl önce Heidelberg'de yazıldı. Böyle bakınca, belki çoğu metin misali, yayımlanması ertelenmiş bir metin. Nitekim oluşumuna neden olan soruların ve yanıtların bir kısmı, başka yazılarda ve başka bir kita  >>
07.01.1992
Mithat Şen`in resimleri gelenekle uğraşmaz. Bitmiş resimde görsel yolla ele geçirilmiş bir imge yoktur. Örneğin bu resimler ebru tekniğinin figür üzerine giydirilmesi değildir. Şen`in resimleri böyle ilişkilendirilmelere dayanıklıdır, çünkü Türkiye resminde kendini salt görselliğe dayandırmayan azınlık işlerdendir. B  >>
19.12.2011
Resim
Bu kitapta yer alan yazılar, ilk karşılaştığımda bana tuhaf, hatta bilmecemsi gelen bir resimle konusma çabası içinde ortaya çıktı. Konuşma, diyorum. Tek yönlü bir anlamlandırmadan kaçınmak istedim. Resim kendi kendine de konuşsun, kendi serüvenini ve biçim yasasını benim aracılığımla bir kez daha sahnelesin istiyordum. Kuşku  >>
19.12.2011
Resim
Zaman acımasız davranabiliyor bazı insanlara. Söz konusu kişi bir sanatçı, bir ressam ise hazin gelir sanatseverlere. Hele de bu bir kadın ise… Dilek ağacına bağlanan çaputların rüzgârda salınışına benzetirim sanatçıları bazen. Kızgın bir rüzgârda kopacak noktaya gelirler, rüzgâr durduğu zaman onlar da  >>
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14