english
Son Yorumlar
Öne Çıkan Yayınlar
Tarihin Derin Kazısı Olarak Sanat ve Duyarlılığın Kesişen Ufku
Yazar: Erkut Sezgin
Çeviri:
Yayın: Cem Yayınevi
Estetik - Modernizmin Tasfiyesi
Yazar: Ali Artun
Çeviri:
Yayın: İletişim Yayınevi
Yazar: Mehmet Yılmaz
Çeviri:
Yayın: Ütopya Yayınevi
01.05.1997
Sanatçı, 1949 yılında İzmir`de doğdu. Amerikan Kız Lisesi`nden mezun olduktan sonra, Boğaziçi Üniversitesi Mukayeseli Edebiyat Bölümü`nde okudu. Resme 80`li yıllarda Ressam Aysel Çırpanlı`nın atölyesinde başladı. Daha sonra Do. Dr. Umut Türker denetimindeki kurslara katıldı. 1990 yılında, El Sanatları Meslek Kursu`nu bitirer  >>
11.12.2011
Resim
Erol Akyavaş Türkiye modernizminin kalıplaşmış ve durağanlaşmış kurallarının dışına çıkmak isteyen ve geleneksel belleğin çağdaş görsel karşılıklarını arayan bir sanatçıydı; dolayısıyla Post-moderne geçişi hazırlayan bir sanatçı olarak değerlendirilmeli. Geçişleri hazırlayan sanatçılar her zaman önemlidir. &  >>
11.12.2011
Resim
Erol Akyavaş'ın Türk resminde neden önemli olduğunu uzun uzun anlatmak yersiz diye düşünüyorum. Kendi özgün ikonografisini yaratabilmiş, gelenekle kurduğu bağı günümüzde bir çok sanatçının yaptığının aksine kolajın ötesine taşıyabilmiş, eserlerinin içeriğini biçime taşıyabilmiş nadir sanat  >>
11.12.2011
'Var'lıkla 'var olmak' arasında keskin sınır bakmakla görmek ve araştırmak arasındaki derin gizde saklıdır. İnsanı yalnızca 'var'lık olarak sıradan, silik, sönük bir yaşamdan çıkartarak renkli, anlamlı ve derinlikli algıların çok daha kısa olan insan yaşamını çok uzun, hiç bitmeyecekmiş sanısı içinde a  >>
11.12.2011
Felsefe/Estetik/Kuram
Seramik sanatı diğer plastik sanatların yaratım gerçekliğinin ötesinde, teknik sorunsallarını da kendi oluşumunda barındırır. Bu yüzden seramik sanatçısı bir yaratım gerçekliğini düşünürken ve kendi estetiğini oluştururken, aynı zamanda teknik düzlemde de sorunları çözmek durumundadır. Bu da bu sanatın çif  >>
11.12.2011
Seramik
“SONSUZLUĞA KANAT ÇIRPMAK” Deniz Toraman, Milli Reasürans Sanat Galerisi’nde, 24 Nisan – 8 Mayıs 2008 tarihleri arasında, açacağı ‘Deniz + Kuşlar’ temalı seramik sergisinde, bu kez iki binin üzerinde kuşun yer alacağı bir duvar enstalasyonu ile çıkıyor karşımıza. Böylesine evrensel ve geniş anlam  >>
01.12.2010
Genel
I exhibited this piece called "nothing to declare" in a recent exhibition in Istanbul as I continue working in the same vein. still preoccupied by this state of being or living in-between cultures or being in a transitional stage, or in limbo, which brings us back to the subject of migration and crossing borders The space I worked with had a large windo  >>
31.05.2009
Genel
Canan Dağdelen’in sanatı, özgül açıdan bir kültür çalışmasıdır. Sanatçı iki kültür, Doğu ve Batı kültürleri arasında hareket eder ve sanatını bu gerilim alanına – bir sentez anlamında – eklemlemeyi başarır. Canan Dağdelen’in eserleriyle ilk kez karşılaşan kişi, onun resim yüzeyinden har  >>
31.04.2004
Resim
Burhan Doğançay İstanbul`a bir eser kazandırdı. Sanatçının kendi adını taşıyan müze, Türkiye`nin de kişisel modern sanat müzesi ünvanına sahip. İstanbul`da kendimizi bildik bileli bir Modern Sanatlar Müzesi açılacaktır. Yılan hikayesine dönmüş bu olayı tam kafamızdan attık derken, bir kişi çıkıp bir mucize başard  >>
10.12.2011
Dokuma
The Kilim has the same weaving technique as the “slit tapestry” weave.  Both of the weaves are created from weft-faced fabrics, meaning the weft “colored thread” conceals the warp when it passes over and under the warp. When the weft goes back and forth in laterally adjacent areas, vertical slits appear; This is called a ‘slit tapestry&rsqu  >>
10.12.2011
Genel
Kendimi hatırladığımdan beri sanki benim de bilmediğim gizli bir işle görevlendirilmiştim. Çocukluğun hayata saldıran coşkulu ve değişken ilgileri içinde bunun ne olduğunu çıkaramıyor, bilmediğim o gizli şeyi kimselere söyleyemiyor, ama ağırlığını artan bir yük gibi gizlice omuzlarımda taşıyordum. Bana ve çarpık duruşuma büy&uu  >>
10.12.2011
Genel
Bu aşamada: Evren ve Sanat birlikte yol izler. Evrenin sanatsal varlığındaki çeşitlilik zengin bir dil yaratır. Evren bütün ayrıntıları, oluşumları, boşluğundaki doluluklan bünyesinde barındırır. Evrenin sonsuz hedefleri ve "Estetik var oluşumuz" Evrendeki dengeleri ve karşıtlıkları algılayışımızı zorunlu kılar. Bu aşamada Sanat; özel  >>
06.05.1989
Seramik
"Hiç bir malzeme kil kadar sonsuz imkanlara sahip olamaz... Kilin yüzeyine dokunduğumuz ve biçimlendirdiğimiz zaman ona duygu ve düşüncelerimizi aktarırız. Ellerimizin aracılığı ile kile aktarabileceğimiz anlatım, yüzeyde sonsuza kadar kişiliğimizin ve duyarlılığımızın bir belgesi olarak kalacaktır" diye başlıyor ve şöyle s&uu  >>
31.06.1994
Seramik
Ayfer Kalsın`ın "Message"ı Berlin`e ulaştı. Sanatçı`nın 26 Haziran Pazar günü, öğleden sonra Kreuzberg Belediye Başkanı tarafından açılışı yapılan sergisinin ana teması, kültürler arası birliktelikler / farklar üzerine kurulmuş köprü objeleri idi. Bu objeler, sanatçı tarafından tekrar yorumlanır iken, ori  >>
10.12.2011
Resim
Modern resmin ustaları arasında Avni Arbaş’a en yakın sanatçının Picasso olduğunu belirten Edgü, ‘Resim, benden daha güçlü, ne isterse yaptırıyor bana” diyen Picasso’nun tam tersine, Arbaş’ın “Resme söz geçirmeye çalıştığını” söylüyor. Sanatçının, öğrencilik dö  >>
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14