english
Son Yorumlar
Öne Çıkan Yayınlar
Tarihin Derin Kazısı Olarak Sanat ve Duyarlılığın Kesişen Ufku
Yazar: Erkut Sezgin
Çeviri:
Yayın: Cem Yayınevi
Estetik - Modernizmin Tasfiyesi
Yazar: Ali Artun
Çeviri:
Yayın: İletişim Yayınevi
Yazar: Mehmet Yılmaz
Çeviri:
Yayın: Ütopya Yayınevi
Beyazdı O
Resim
30.09.2012

Biliyorsunuz masumiyetin ve temizliğin rengidir beyaz. Bir insan tanıdım çok uzun yıllar önce, beyazla yapıyordu resimlerini. Sakin ve dingindi, duygularını  yüreğinin derinliklerinde gizliyordu. Güven veren kişiliği coşkusunu resimlerinde gösteriyordu. Keçiler  yapıyordu, zeytin ağaçları , şahmeran  ve turnalar yapıyor şimdi, Anadolu beyazının  ressamı  Ataç Elalmış.

‘’ İnsanı, sanata ve ilme yönlendiren en önemli  nedenlerden biri de günlük uğraşılardan kaçınmaktır’’ diyor  Albert  Einstein. Ataç Elalmış’ı ressam olarak tanımıştım ve yıllar sonra öğrenmiştim diş hekimi olduğunu. Belki de Einstein doğru söylüyordu.

Sanatın yüreği yöresel, dili evrenseldir. Küreselleşen dünyada bu bilinç daha da önem kazanıyor, tek tip olmamak için. Ataç Elalmış söz konusu bilinci taşıyanlardandır. Bizimdir turnalar. Türkülerimizde yaşar onlar. Allı Turnadır adı. Samah olup Tanrıya ulaşır. Halay olur Anadolu’nun bir yöresinde. İşlenen resim olur gelin kızların çehizlerinde, sevdaya aracıdır onlar. Duygular yaşatır hasret türkülerinde. Bizimdir onlar, buram buram  Anadolu kokar kanatlarında ve sanata dönüşürler Ataç Elalmış’ın resimlerinde.

Nokta, çizgi, benek, sabır, disiplin, emek  ve insancıl bir duruşun  evrensel boyutu. İşte Ataç Elalmış’ın resmi . Çağdaş bir yaklaşımın klasik sentezi  gibidir  onlar. Çizgilerin akıp giden coşkusu desenlerin nesnelliğinde durduruluyor. Renksizmiş gibi olan resimler, beyazın grilere uzayan ton zenginliğinde renkleniyorlar. Turnalar  söyleşiyor yüz yüze , göz gözeler resimlerde. Sevgisiz ve iletişimsiz bir dünyada ne kadar da anlamlı kompozisyonlar bunlar. Gerçek dışı ve düşsel nitelikteki olgu ve oluşumları çağrıştırıyorlar. Ataç Elalmış resimlerinde, görsel ve dokunsal dokuyu ustaca kullanıyor. Kant’a göre estetik us, kuramsal us ile uygulayıcı us arasında bir köprüdür ve kuramın uygu alanındaki denetçisidir. Estetik us, bir yargı gücüdür ve doğru düşüncenin iyi uygulandığını güzel yargısıyla yargılar. Ataç Elalmış’ta öyle yapıyor resimlerini.

Bir insan tanıdım uzun yıllar önce,beyazla yapıyordu resimlerini. Dünya kirlenirken beyaz kaldı o.                                                                                                                                                     

3 Eylül 2012                                                                                                                                 

Henüz yorum yapılmamış.
Benzer Makaleler
Fırça Sanat Galerisinin sahibesi Semra Sancak’ın on parmağında on marifet. Galeri yönetiyor, kurslar açıyor, kendisi sanatla uğraşıyor, röportajlar yapıyor… Sabri Akça ile yaptığı tatlı söyleşisi de >>
0
0
Bahçesine ve çiçeklerine tutkun Monet’nin, orada gerçekleştirdiği son dönem çalışmaları ve gözündeki rahatsızlık ile değişen, cesurlaşan yapıtları bu sergide yer alıyor. "İzlenim: G& >>
0
0
(ŞEREF BİGALİ-FİKRET OTYAM-NEVZAT AKORAL-NURİ ABAÇ-ŞADAN BEZEYİŞ-ADNAN ÇOKER-ORHAN PEKER-TURAN EROL-ZEKİ KIRAL-BURHAN DOĞANÇAY-NİHAT TANDOĞAN-ALİ DEMİR-ÖZDEMİR ALTAN-NECDET KALAY-ÖMER KALEŞİ-DURAN KARACA-FETHİ ARDA) >>
0
0
16 ekim-30 kasım 2012 Hoşdere C 122 9 Ayrancı Çankaya Tel:0 312 438 72 75 Fax:0 312 440 59 60 www.ardasanat.com 16 ekim akşamıydı; hava hafif puslu ama davet edici. Kavaklıdere’deki atölyemin hemen önünde >>
0
0
13 ekim-25 kasım 2012 arete sanat galerisi;kerim sefer plaza,turan güneş blv.no.:98 kat:2, Çankaya Ankara 312- 440 0881 info@aretesanat.com   Benim bildiğim Bedri Rahmi Eyüboğlu 1975 yılında vefat etti. Amma o k >>
0
0