english
Son Yorumlar
tuğba yıldızhan
bence yanılma payı yüksek , Mona Lisa o dönmein güzellik anlayışına uygun ö...
Toprak
Pera yine çok güzel bir sergi getirmiş, teşekkürler.......
Öne Çıkan Yayınlar
Tarihin Derin Kazısı Olarak Sanat ve Duyarlılığın Kesişen Ufku
Yazar: Erkut Sezgin
Çeviri:
Yayın: Cem Yayınevi
Estetik - Modernizmin Tasfiyesi
Yazar: Ali Artun
Çeviri:
Yayın: İletişim Yayınevi
Yazar: Mehmet Yılmaz
Çeviri:
Yayın: Ütopya Yayınevi
Agora'dan iki yeni sinema kitabı
Film
17.03.2012

Agora Kitaplığı'ndan iki yeni sinema kitabı daha çıkıyor: Öteki'nin Sinemaları ve Amatör Kamera Gerçekçiliği

Türkçe sinema kitaplığına önemli bir katkı yapan Agora Kitaplığı, iki yeni sinema kitabı daha yayınlıyor.

ÖTEKİ’NİN SİNEMALARI:
Ortadoğu ve Orta Asya Sinemalarında Kişisel Bir Yolculuk
Sinema, kültürel bir izdüşüm olduğu kadar siyasi yanılgılarla analiz edildiği sürece de yabancısı olarak kalmaya devam edeceğimiz bir alan. Öteki'nin Sinemaları isimli kitap sinemayı odak noktasına alan politik ve kültürel bir not düşme denemesi. Asya'nın ve Orta Doğu'nun sinema anlayışlarını o ülkelerin önde gelen yönetmenleriyle yapılan söyleşilerle dile getiren kitap, oryantalist bir bakış açısından uzak durarak kameranın arkasındakilere, sınırların ötesindeki sırları soruyor.

YAZAR: Gönül Dönmez-Colin
ÇEVİRMEN: Maral Jefroudi

 


AMATÖR KAMERA GERÇEKÇİLİĞİ
Saddam Hüseyin’in idam sahnesini cep telefonu kamerasından değil de profesyonel bir çekim kamerasından izleseydik ne hissederdik? Kaddafi'nin ölüm görüntülerini bir kurgudan ayıran neydi?

Baudrillard Körfez Savaşı'nın hiç yaşanmadığını iddia etmiş, McLuhan ise "Araç mesajdır," demişti. Yine Baudrillard “Bundan böyle, varlık ile çeşitli görünümleri, gerçek ile gerçek kavramına özgü bir ayna/yansıma yoktur," diyerek gerçekliğin sunumunu sorgulamıştı.

Gerçeklik ile onu aktaran araç arasındaki ilişki her daim merak konusuydu. Bugün gelişen teknikler iki düşünürü de doğrularken hayatımızı sarmalayan MOBESE ve güvenlik kameraları gerçekliğin tespitinde sık sık kullanılıyor. Haber bültenlerinden yeni sinemaya birçok alanda kullanılan amatör kameraların yansıttığı hiper-gerçekliği ve bu hiper-gerçekliğin ifade ettiklerini anlatan bu kitapsa, medyanın ideolojik bir aygıt haline geldiği bu dönemde bir karşı-iletişim taktiği olarak ortaya çıkarılan amatör kamera görüntüleriyle iletilen mesajları ve o mesajların etkisinin boyutunu inceliyor. Gerçeğin bu yeni araçla aktarımına teknik ve felsefi yorumlar getiriyor.

YAZAR: Selda Hizal

Henüz yorum yapılmamış.
Benzer Haberler
Sürmene Lisesi'nde resim öğretmenliği yapan Hakan Sümer'in yazıp yönettiği 'Kaşık' filmi, Balkan Savaşları'nın sofralardan eksilttiği 'kaşık'ları ve geride kalanlar üzerindeki izleri anlatıyor.
0
0
Documentarist'in ilk ya da ikinci filmini çeken belgeselcilere verdiği Johan van der Keuken Ödülü'nü Bülent Öztürk'ün Van depremi üzerine çektiği “Beklemek” belgese
0
0
Ayrıntılar için afişe tıklayın.
0
0
Ünlü aktör Antonio Banderas, Carlos Saura'nın 33 Dias (33 Gün) isimli yeni projesine ünlü ressam Pablo Picasso rolüyle dahil oldu Ünlü aktör Antonio Banderas, İspanyol ve dünya sinemas
0
0