english
Son Yorumlar
tuğba yıldızhan
bence yanılma payı yüksek , Mona Lisa o dönmein güzellik anlayışına uygun ö...
Toprak
Pera yine çok güzel bir sergi getirmiş, teşekkürler.......
Öne Çıkan Yayınlar
Tarihin Derin Kazısı Olarak Sanat ve Duyarlılığın Kesişen Ufku
Yazar: Erkut Sezgin
Çeviri:
Yayın: Cem Yayınevi
Estetik - Modernizmin Tasfiyesi
Yazar: Ali Artun
Çeviri:
Yayın: İletişim Yayınevi
Yazar: Mehmet Yılmaz
Çeviri:
Yayın: Ütopya Yayınevi
Ruhunu satmadan sanatını satmak
Genel
14.01.2013

Radikal, Tuğba Parlak

Kanada Vancouver’de yaşayan genç Türk sanatçı Erdem Taşdelen’in Galeri Non’daki ilk solo İstanbul sergisi ‘Yarı Farkında Özne’ye bakarak genç sanatçıların her gün daha vahşi bir hale gelen sanat dünyası içindeki var olma uğraşlarını ve bu dünyanın koşullarının getirdiği sıkışmışlıklarının okumasını yapmak mümkün.

Sergileme alanının girişinde izleyicileri karşılayan ‘Sevgi Dışında Hiçbir Şey’ adlı işiyle izleyicinin serginin genelinde hüküm süren ironiye hemen aşina olmasını isteyen sanatçı duvara asılmış halılı paspastan oluşan işin üzerindeki yazıyla, içinde bulunduğumuz kutsal alanı sevgiden başka hiçbir şeyin giremeyeceği şekilde kutsadığını ve izleyicisinin bütün güçlerini bu mekânı doldurmaya çağırdığını söylüyor, bu iki yazının ortasında yer alan terazi imgesiyle de onu aslında neye davet ettiğini itiraf ediyor. Tüm genç sanatçılar gibi Taşdelen de sanatının değerlendirilmesinde adalet istiyor.

Taşdelen’in son derece renkli, pırıltılı, yer yer illüstratif çizimler, yer yer metin bazlı ve kâğıt üstü çizim, keçe üzerine payet işleme, halılı paspas üzeri baskı ve hatta kendi şahsi kartvizitlerini kullanarak ürettiği işlerinde sanatın içeriğine yönelik sorgulamalar söz konusu. Kendini de oyunun bir parçası yapmaktan çekinmeden, sanatçının kimliği meselesi başta olmak üzere farklı bağlamlarda yürütülen kimlik üzerine tartışmalar işlerin ana içerik eksenini oluşturuyor.

Sanatın diline yönelik sorgulamalar ise kendini daha zor ele veren türden. İşlerin geneline baktığımızda bize Young British Artist ve Popart üsluplarını anımsatan formlar görüyoruz. Bunların hızlı bir satış gayesine mi işaret ettiği yoksa hızlı satışın gereklilikleri üstüne yapılan bir eleştirinin formda şekil bulması mı olduğuna dair şüpheleri aydınlatan detay ise plexi bir kaide üzerine yerleştirilerek işe dönüştürülen kitabın kapaktaki başlığı. İşin adı her ne kadar kitabın adıyla paralel olarak ‘Bir Sanatçı Olarak Nasıl Ayakta Kalınır ve Refaha Erilir’ olsa da kitap kapağında yazan altbaşlık daha açıklayıcı: ‘Ruhunuzu Satmadan Sanatınızı Nasıl Satarsınız.’

Sergideki en göz alıcı işler ise canlı bir papağanın kullanıldığı ve Marcel Broodhaerts’in bir işine gönderme yaparken Damien Hirst’in biçimlerini anıştıran ‘Demedi Demeyin’ adlı oda enstalasyonu, sizi bir dans pistine davet eden ‘Sen Sen Sen’ adlı ışık ve ses enstalasyonu ve homofobinin gülünçleştirildiği ‘Toplu Panik (3. Bölüm)’.

Henüz yorum yapılmamış.
Benzer Haberler
Sanko Sanat Galerisi 2. Uluslararası Ressamlar Buluşması Türkiye ve yabancı ülkelerden 23 ressamın katılımı ile 7 Mayıs’ta başlayacak. Türkiye’de ekonominin sembol kenti haline gelen Gaziantep’i, sanat alanında
0
0
Tuzla Belediyesi Kent Konseyi Kadın Meclisi, Türk el sanatlarının en nadide örneklerini, Tuzla halkının beğenisine sundu. Özenle hazırlanan el sanatları sergisi, sanatseverler tarafından beğeni ile karşılandı. Tuzla Belediyesi K
0
0
Adapazarı Kız Teknik ve Meslek Lisesi Bölümü öğrencileri tarafından hazırlanan Yılsonu Sergisi Serdivan Park AVM’de açıldı.Grafik ve Fotoğrafçılık, El Sanatları Teknolojileri, Giyim Üretim Teknolojileri
0
0
Halim Utlu Başkent'in yeni galerilerinden Kılınçaslan Eğitim,Kültür ve Sanat Vakfı (KAV) Sanat Galerisi'nde,7 Şubat-2 Mart tarihleri arasında "Biri/Kim" konulu sergi açan ressam Çiğdem Buç
0
0
Halim Utlu Goethe Enstitüsü (Ankara) tarafından,TMMOB Mimarlar Odası Ankara Şubesi işbirliği ile düzenlenen ve Stuttgart Dış İlişkiler Enstitüsü (IfA ) ile Mimarlık ve Kent Planlama Dergisi ARCH+ (Berlin) tarafından ha
0
0