english
Son Yorumlar
tuğba yıldızhan
bence yanılma payı yüksek , Mona Lisa o dönmein güzellik anlayışına uygun ö...
Toprak
Pera yine çok güzel bir sergi getirmiş, teşekkürler.......
Öne Çıkan Yayınlar
Tarihin Derin Kazısı Olarak Sanat ve Duyarlılığın Kesişen Ufku
Yazar: Erkut Sezgin
Çeviri:
Yayın: Cem Yayınevi
Estetik - Modernizmin Tasfiyesi
Yazar: Ali Artun
Çeviri:
Yayın: İletişim Yayınevi
Yazar: Mehmet Yılmaz
Çeviri:
Yayın: Ütopya Yayınevi
Sabancı Müzesi’nde Açılan KoBrA Sergisi ve 'İlk Kez' Ayıbı!
Genel
08.07.2012

Haber: Elif Üney / e-skop.com

“Cobra’ nın önemi, bir dikiz aynasının önemi gibidir, önümüze bakarken geriyi görmemizi sağlar.”[1]

S.Ü. Sakıp Sabancı Müzesi (SSM), bu yaz, ikinci dünya savaşı sonrası avangardı KoBrA’yı ağırlıyor. Hollanda’daki Kobra Modern Sanat Müzesi ve ABN AMRO Bank koleksiyonuna ait eserlerden derlenen seçki; tablo, heykel, kumaş, seramik, kağıt üzerine işler ve belge niteliğindeki malzemelerden oluşuyor.

Sergi öncesi basına gönderilen ilk bültende[2] “Türkiye’de ilk kez SSM’de... 20. yüzyılın çığır açan sanat akımı: KoBrA” başlığı ile duyurulan sergi, esasında KoBrA’nın ülkemize ilk ziyareti değil. Aynı hata, Cumhuriyet Gazetesi’nden Meltem Yılmaz’ın “KoBrA’nın 1000 günü”[3] başlıklı yazısında da tekrarlanıyor: “savaş sonrasının avangard sanat akımının yapıtları ilk kez Türkiye’de”.

Oysa 1992 yılında CoBrA- post-CoBrA adıyla kapsamlı bir sergi gerçekleşti. Ali Artun’un küratörlüğünde Ankara Devlet Resim Heykel Müzesi’ndeki sergi, Belçika Oostende Modern Sanat Müzesi Direktörü W. Van den Bussche’ ün katkıları ile Danimarka, Belçika ve Hollanda’daki müze ve özel koleksiyonlardan derlenen 15 sanatçının 73 eserinden oluştu. Türkiye’de çağdaş sanat etkinliklerini desteklemek ve sanat algısını güçlendirmek amacıyla kurulan Sanart’92 etkinlikleri kapsamında gerçekleşen sergiye bir de katalog eşlik etti.

Buna rağmen Sabancı Müzesi’ndeki serginin duyurularında CoBrA- post-CoBrA sergisinin varlığı gözardı ediliyor. Günümüzde medya ile sanat ilişkisi, sanatçılar, sanat kurumları, sponsorlar ve halkla ilişkiler şirketleri arasındaki çalışmalar etrafında şekilleniyor. Bu çalışmalar sırasında a’dan z’ye tüm birimlerin, prestij kazanma, reklam yapma, izleyici çekme gibi kanıksanan niyetleri bir kenara bırakıp okuyucuya karşı sorumlu olduklarını unutmaması, ayrıca bilinçli ve sanatın tarihine saygılı izleyicilerin varlığını da gözardı etmemesi gerekir.

Ali Artun, CoBrA- post-CoBrA sergisi açılış konuşması, 1992.

 

___________________________________________________________

[1] Bussche, W. Van den, “Giriş”, Cobra Post Cobra, Sanart, (1992), s. 7-14.
[2] http://www.ab-pr.com/tr/BasinOdasi/aveb/sakip-sabanci-muzesi/1976/turkiyede-ilk-kez-ssmde---20-yuzyilin-cigir-acan-sanat-akimi--kobra.aspx
[3] Yılmaz, Meltem, “KoBrA’nın 1000 günü”, Cumhuriyet Gazetesi, (29 Haziran 2012), s. 15.

 

Henüz yorum yapılmamış.
Benzer Haberler
Sanko Sanat Galerisi 2. Uluslararası Ressamlar Buluşması Türkiye ve yabancı ülkelerden 23 ressamın katılımı ile 7 Mayıs’ta başlayacak. Türkiye’de ekonominin sembol kenti haline gelen Gaziantep’i, sanat alanında
0
0
Tuzla Belediyesi Kent Konseyi Kadın Meclisi, Türk el sanatlarının en nadide örneklerini, Tuzla halkının beğenisine sundu. Özenle hazırlanan el sanatları sergisi, sanatseverler tarafından beğeni ile karşılandı. Tuzla Belediyesi K
0
0
Adapazarı Kız Teknik ve Meslek Lisesi Bölümü öğrencileri tarafından hazırlanan Yılsonu Sergisi Serdivan Park AVM’de açıldı.Grafik ve Fotoğrafçılık, El Sanatları Teknolojileri, Giyim Üretim Teknolojileri
0
0
Halim Utlu Başkent'in yeni galerilerinden Kılınçaslan Eğitim,Kültür ve Sanat Vakfı (KAV) Sanat Galerisi'nde,7 Şubat-2 Mart tarihleri arasında "Biri/Kim" konulu sergi açan ressam Çiğdem Buç
0
0
Halim Utlu Goethe Enstitüsü (Ankara) tarafından,TMMOB Mimarlar Odası Ankara Şubesi işbirliği ile düzenlenen ve Stuttgart Dış İlişkiler Enstitüsü (IfA ) ile Mimarlık ve Kent Planlama Dergisi ARCH+ (Berlin) tarafından ha
0
0