english
Son Yorumlar
tuğba yıldızhan
bence yanılma payı yüksek , Mona Lisa o dönmein güzellik anlayışına uygun ö...
Toprak
Pera yine çok güzel bir sergi getirmiş, teşekkürler.......
Öne Çıkan Yayınlar
Tarihin Derin Kazısı Olarak Sanat ve Duyarlılığın Kesişen Ufku
Yazar: Erkut Sezgin
Çeviri:
Yayın: Cem Yayınevi
Estetik - Modernizmin Tasfiyesi
Yazar: Ali Artun
Çeviri:
Yayın: İletişim Yayınevi
Yazar: Mehmet Yılmaz
Çeviri:
Yayın: Ütopya Yayınevi
Ekav’ın 20. yılını kutladığı ‘Dikkat! Kadın!’ sergisi İstanbul’un ardından Anadolu’ya taşınıyor
Kakma
05.02.2012

20 sanatçı ile hayata geçirilen sergide, kadına yönelik şiddetin farklı boyutları yansıtılıyor. Örneğin Bülent Demirağ, “Seni Seviyorum Ama” adlı çalışmasında, modern toplumlarda şiddet argümanlarının evrilmesini, fiziksel şiddetin dile yansımasını anlatıyor

Ekav’ın (Eğitim Kültür Araştırmaları Vakfı) 20. yılında, 20 sanatçı ile Denizhan Özer’in küratörlüğünde hayata geçirdiği “Dikkat! Kadın!” sergisinde, kadına yönelik şiddetin farklı boyutları, sanatçıların manifestoları ile birlikte yansıtılıyor.

İstanbul’daki Ekav Art Gallery’nin ardından, 8 Mart’ta Mersin’den başlayarak Anadolu’ya taşınacak “Dikkat! Kadın!” sergisini Ekav Yönetim Kurulu Başkanı İnci Aksoy’la birlikte geziyoruz. “Ekav’ın 20. yılı için, kadına yönelik şiddet konusunun sanatta yeterince yer bulmadığı gerçeğinden yola çıkarak bu sergiyi düzenlemeye karar verdik.

Çalışmaların büyük bir çoğunluğu, sanatçılar tarafından bu sergi için gerçekleştirildi. Serginin Anadolu’yu da gezecek olmasına çok önem veriyoruz, çünkü kadına yönelik şiddetin önüne geçecek bilincin, öncelikle Anadolu’da yaratılabileceğine inanıyoruz” diyor Aksoy.

 

 

Aralarında Bennu Gerede, Beyza Boynudelik, Gül Ilgaz, Nazan Azeri, Özgür Korkmazgil, Yıldız Doyran’ın çalışmalarının da bulunduğu serginin en dikkat çekici yönü ise erkek sanatçıların bu konuya bakışı. “Beyaz kulisin ortasında sessiz ve çaresiz bir kız çocuğu” sözleriyle, “Kuzu” adlı litografisinde çocuk gelinleri kurbanlık kuzulara benzeten Ahmet Sarı’nın yanı sıra Mustafa Horasan, “İsimsiz” adlı fotoğrafında, “ölümüne sevenleri”, “çok sevdiği için öldürenleri” görüntülüyor. Sevgilisinin adını vücuduna kazıtan adam, biliyoruz ki dövmenin verdiği acıyı elbet bir gün sevgilisinden çıkaracak.

Selahattin Yıldırım, sanat tarihi boyunca resmin imgesi olan kadının, yalnızca kadın olarak değil, aynı zamanda ezilmişliğin, baskının ve yok edilmenin bir sembolü olarak kullanıldığına dikkat çekiyor “Taş ve Beden” adlı çalışmasında. Serginin en dikkat çekici çalışmalarından biri ise Bülent Demirağ’ın “Seni Seviyorum Ama...”sı. Modern toplumlarda şiddet argümanlarının evrilmesini, fiziksel şiddetin dile yansımasını anlatıyor sanatçı, “Seni Seviyorum Ama...” diyor, ‘ama’sı var işte...

Ekav Vakfı’nın 20. yıla özel başka projeleri de var. Sanatı hayatın çeşitli alanlarına yaymaya çalıştıklarını söyleyen Aksoy, “Alışveriş merkezlerinde sanat yapıtlarına yer verilmesini öngören Uydu Sanat Merkezi projesi son aşamasında.

Bu proje sayesinde artık Türkiye’nin her yerinde alışveriş merkezleri, aynı zamanda sanatla buluşulan mekânlar olacak. Türkiye’nin ilk online sanat televizyonu olma özelliği taşıyan ‘ekavart.tv’ ise her geçen gün geliştirilerek izleyici ile buluşmaya devam ediyor” diyor.

MELTEM YILMAZ / Cumhuriyet

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Henüz yorum yapılmamış.
Benzer Haberler
MUĞLA’nın Datça İlçesi’ne bağlı Yaka Köy’e üç yıl önce hizmete giren Uluslararası Knidos Kültür ve Sanat Akademisi’ndeki (UKKSA) 3. Knidos’un Sır’ı Sanat Festivali e
0
0
İHA Antalya Büyükşehir Belediyesi"nin Gezici Sanat Galerisi ile okullara götürdüğü "Türkiye"deki Sokak Satıcıları Fotoğrafları Sergisi"ni 7 bin öğrenci gezdi. Antalya Büy&uum
0
0
Sanatçı Nevzat Özbay’ın “Sanatın Ahşap Duruşu” sergisi 24 Kasım'da İstanbul’da açılacak. Kafkas halkları başta olmak üzere birçok halkın mitoloji ve kültürlerini, ahşap r&oum
0
0
Geleneksel Türk el sanatları içerisinde yer alan ahşap yakma sanatı, Nevşehir'de 2 genç kız tarafından yeniden canlandırılmaya çalışılıyor. Geleneksel Türk el sanatları içerisinde yer alan ahşap yakma
0
0